Kontakty biznesowe – jak je zdobywać?
Założenie firmy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zadbać o jej rozwój, a ten bez klientów biznesowych jest wręcz niemożliwy lub bardzo trudny do zrealizowania. Jak zatem zdobywać i, co ważne, utrzymywać kontakty biznesowe? Kilka pomocnych wskazówek znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule. Owocnej lektury!
Wskazówki dotyczące zdobywania kontaktów biznesowych:
-
Rozszerz obszar poszukiwań poza biuro i przestrzeń internetową.
Nie skupiaj się jedynie na jednej formie poszukiwań. Najlepiej dołącz do kilku stowarzyszeń, organizacji lub izb handlowych, które zrzeszają takie osoby jak Ty, a więc przedsiębiorców z danych branż. Dzięki temu zyskasz możliwość nawiązania z nimi bezpośredniego kontaktu, a ten z kolei przełoży się na podpisanie kontraktów, polecenia klientów itp. Co więcej, przynależność do takich grup stwarza mnóstwo ciekawych możliwości rozwoju, które przydadzą Ci się na każdym kolejnym etapie prowadzonych działań.
-
Korzystaj z odpowiedniej bazy danych.
Listę kontaktów możesz kupić od sprawdzonego i wyspecjalizowanego dostawcy, który opracuje ją na podstawie takich kryteriów jak: rodzaj prowadzonej działalności, PKD, rozmiar firmy, zatrudnienie, osoby kontaktowe czy wysokość generowanego obrotu. Oczywiście zanim podejmiesz z nim stałą współpracę, zweryfikuj rzetelność i jakość świadczonych przez niego usług. To pozwoli Ci uniknąć nieprzyjemnych rozczarowań.
-
Umawiaj się na spotkania biznesowe.
Lista danych potencjalnych partnerów biznesowych to nie wszystko. Musisz jeszcze umówić się z nimi na spotkanie, ciekawie zaprezentować ofertę i przekonać, by podjęli współpracę właśnie z Tobą. To nie będzie łatwe, ale każda kolejna rozmowa pozwoli Ci nabyć wprawy. Pamiętaj jedynie o tym, by rozmawiać z osobę decyzyjną, a więc taką, która ma realny wpływ na to, co się dzieje w firmie. Proś również o rekomendacje, które pozwolą jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg poszukiwań.
-
Znajdź znajomości w potężnych kręgach biznesowych.
Znajomość ludzi z branży np. zajmujących wysokie stanowiska w ogromnych koncernach/firmach lub współpracujących z takimiż przedsiębiorcami jest niejednokrotnie bardziej opłacalna od najlepszego marketingu B2B. Znalezienie się w kręgach rozległych kontaktów pozwoli Ci dotrzeć do jeszcze większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych podjęciem z Tobą współpracy. Dlatego nie zwlekaj i jak najszybciej odnów relacje z kimś, kto pozwoli Ci się tam dostać.
-
Nie zapominaj o tworzeniu własnej marki.
Tylko stworzenie własnej, oryginalnej marki pozwoli Ci zostać zapamiętanym przez innych i sprawi, że zostaniesz zauważony. Dlatego tak ważne jest, aby Twój osobisty wizerunek był spójny z wizerunkiem firmy i go jak najlepiej uzupełniał. Wtedy kreacja, którą stworzysz, utrwali się w pamięci nie tylko Twoich partnerów biznesowych, ale i klientów.