Kontakty biznesowe

Kontakty biznesowe – jak je zdobywać?

Założenie firmy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zadbać o jej rozwój, a ten bez klientów biznesowych jest wręcz niemożliwy lub bardzo trudny do zrealizowania. Jak zatem zdobywać i, co ważne, utrzymywać kontakty biznesowe? Kilka pomocnych wskazówek znajdziesz w przygotowanym przez nas artykule. Owocnej lektury!

Wskazówki dotyczące zdobywania kontaktów biznesowych:

  1. Rozszerz obszar poszukiwań poza biuro i przestrzeń internetową.

Nie skupiaj się jedynie na jednej formie poszukiwań. Najlepiej dołącz do kilku stowarzyszeń, organizacji lub izb handlowych, które zrzeszają takie osoby jak Ty, a więc przedsiębiorców z danych branż. Dzięki temu zyskasz możliwość nawiązania z nimi bezpośredniego kontaktu, a ten z kolei przełoży się na podpisanie kontraktów, polecenia klientów itp. Co więcej, przynależność do takich grup stwarza mnóstwo ciekawych możliwości rozwoju, które przydadzą Ci się na każdym kolejnym etapie prowadzonych działań.

  1. Korzystaj z odpowiedniej bazy danych.

Listę kontaktów możesz kupić od sprawdzonego i wyspecjalizowanego dostawcy, który opracuje ją na podstawie takich kryteriów jak: rodzaj prowadzonej działalności, PKD, rozmiar firmy, zatrudnienie, osoby kontaktowe czy wysokość generowanego obrotu. Oczywiście zanim podejmiesz z nim stałą współpracę, zweryfikuj rzetelność i jakość świadczonych przez niego usług. To pozwoli Ci uniknąć nieprzyjemnych rozczarowań.

  1. Umawiaj się na spotkania biznesowe.

Lista danych potencjalnych partnerów biznesowych to nie wszystko. Musisz jeszcze umówić się z nimi na spotkanie, ciekawie zaprezentować ofertę i przekonać, by podjęli współpracę właśnie z Tobą. To nie będzie łatwe, ale każda kolejna rozmowa pozwoli Ci nabyć wprawy. Pamiętaj jedynie o tym, by rozmawiać z osobę decyzyjną, a więc taką, która ma realny wpływ na to, co się dzieje w firmie. Proś również o rekomendacje, które pozwolą jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg poszukiwań.

  1. Znajdź znajomości w potężnych kręgach biznesowych.

Znajomość ludzi z branży np. zajmujących wysokie stanowiska w ogromnych koncernach/firmach lub współpracujących z takimiż przedsiębiorcami jest niejednokrotnie bardziej opłacalna od najlepszego marketingu B2B. Znalezienie się w kręgach rozległych kontaktów pozwoli Ci dotrzeć do jeszcze większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych podjęciem z Tobą współpracy. Dlatego nie zwlekaj i jak najszybciej odnów relacje z kimś, kto pozwoli Ci się tam dostać.

  1. Nie zapominaj o tworzeniu własnej marki.

Tylko stworzenie własnej, oryginalnej marki pozwoli Ci zostać zapamiętanym przez innych i sprawi, że zostaniesz zauważony. Dlatego tak ważne jest, aby Twój osobisty wizerunek był spójny z wizerunkiem firmy i go jak najlepiej uzupełniał. Wtedy kreacja, którą stworzysz, utrwali się w pamięci nie tylko Twoich partnerów biznesowych, ale i klientów.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *