Optymalizacja kosztów w firmie – porady

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że optymalizacja kosztów firmy to klucz do sukcesu w sprawnym zarządzaniu budżetem przedsiębiorstwa. Ograniczając niepotrzebne wydatki sprawimy, że w kasie firmy zostanie więcej pieniędzy, które będziemy mogli przeznaczyć na inwestycje i wdrożenie nowych rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie biznesu. Jak dokonać tej trudnej sztuki, jaką jest optymalizacja kosztów? Poniżej znajdziecie kilka przydatnych wskazówek.

 

Zastosowanie działań, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii.

Taki efekt można osiągnąć prosząc pracowników o gaszenie świateł w pomieszczeniach, w których aktualnie nikt nie przebywa. Dobrym rozwiązaniem jest również zakupienie żarówek energooszczędnych i wyłączanie wszystkich urządzeń z prądu, gdy nikt z pracowników nie przebywa w siedzibie firmy. Jeśli istnieje taka możliwość, można postarać się o dofinansowanie na stworzenie systemów, które pozwolą pozyskiwać energię elektryczną w tańszy i ekologiczniejszy sposób. Poza tym warto zrezygnować z zakupu sprzętu, który okaże się mało przydatny, a będzie pobierał bardzo dużą ilość energii.

 

Zmniejszenie wydatków na sprzątanie

Jeżeli chodzi o tę kwestię to najlepszym pomysłem jest zakup odpowiednich środków czyszczących i odpowiednie ich dozowanie. Nie opłaca się kupować tańszych zamienników, jeśli ich wydajność i skuteczność działania jest dużo gorsza od produktów znajdujących się w ofertach renomowanych firm. Niezmiernie ważne jest również wybranie właściwej firmy sprzątającej lub wynajęcie osoby, która będzie dbała o czystość. Właściciele małych przedsiębiorstw powinni się raczej zdecydować na usługi osób prywatnych, bo są tańsze. Zresztą do uprzątnięcia 2-3 pomieszczeń nie opłaca się wynajmować dużej firmy sprzątającej, chyba że oferuje nam naprawdę świetne warunki współpracy i spore zniżki.

 

Ograniczenie wydatków związanych z drukowaniem

W większości firm zużycie papieru i tuszu utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, gdy tymczasem można je znacznie ograniczyć. Jak to zrobić? Wystarczy zainwestować w elektroniczną archiwizację dokumentów i system, który pozwoli otrzymać do nich dostęp każdemu, kto powinien go mieć. Warto również uświadomić pracowników, że drukowanie dokumentów powinno się odbywać tylko wtedy, gdy naprawdę zachodzi taka potrzeba. Świetną inicjatywą jest także wzięcie w leasing urządzeń drukujących.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *