Skip to content
Rachunkowość-Śląsk
Rachunkowość-Śląsk

Czyli wszystko co musisz wiedzieć szukając biura księgowego

  • Biuro rachunkowe
  • Firma
  • Podatki
  • Polityka prywatnosci
  • O mnie
Rachunkowość-Śląsk

Czyli wszystko co musisz wiedzieć szukając biura księgowego

banknoty euro

Optymalizacja kosztów w firmie – porady

Mateusz Michalski, 20 stycznia 201615 stycznia 2016

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że optymalizacja kosztów firmy to klucz do sukcesu w sprawnym zarządzaniu budżetem przedsiębiorstwa. Ograniczając niepotrzebne wydatki sprawimy, że w kasie firmy zostanie więcej pieniędzy, które będziemy mogli przeznaczyć na inwestycje i wdrożenie nowych rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie biznesu. Jak dokonać tej trudnej sztuki, jaką jest optymalizacja kosztów? Poniżej znajdziecie kilka przydatnych wskazówek.

 

Zastosowanie działań, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii.

Taki efekt można osiągnąć prosząc pracowników o gaszenie świateł w pomieszczeniach, w których aktualnie nikt nie przebywa. Dobrym rozwiązaniem jest również zakupienie żarówek energooszczędnych i wyłączanie wszystkich urządzeń z prądu, gdy nikt z pracowników nie przebywa w siedzibie firmy. Jeśli istnieje taka możliwość, można postarać się o dofinansowanie na stworzenie systemów, które pozwolą pozyskiwać energię elektryczną w tańszy i ekologiczniejszy sposób. Poza tym warto zrezygnować z zakupu sprzętu, który okaże się mało przydatny, a będzie pobierał bardzo dużą ilość energii.

 

Zmniejszenie wydatków na sprzątanie

Jeżeli chodzi o tę kwestię to najlepszym pomysłem jest zakup odpowiednich środków czyszczących i odpowiednie ich dozowanie. Nie opłaca się kupować tańszych zamienników, jeśli ich wydajność i skuteczność działania jest dużo gorsza od produktów znajdujących się w ofertach renomowanych firm. Niezmiernie ważne jest również wybranie właściwej firmy sprzątającej lub wynajęcie osoby, która będzie dbała o czystość. Właściciele małych przedsiębiorstw powinni się raczej zdecydować na usługi osób prywatnych, bo są tańsze. Zresztą do uprzątnięcia 2-3 pomieszczeń nie opłaca się wynajmować dużej firmy sprzątającej, chyba że oferuje nam naprawdę świetne warunki współpracy i spore zniżki.

 

Ograniczenie wydatków związanych z drukowaniem

W większości firm zużycie papieru i tuszu utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, gdy tymczasem można je znacznie ograniczyć. Jak to zrobić? Wystarczy zainwestować w elektroniczną archiwizację dokumentów i system, który pozwoli otrzymać do nich dostęp każdemu, kto powinien go mieć. Warto również uświadomić pracowników, że drukowanie dokumentów powinno się odbywać tylko wtedy, gdy naprawdę zachodzi taka potrzeba. Świetną inicjatywą jest także wzięcie w leasing urządzeń drukujących.

Firma budżet firmyfirmowe wydatkioptymalizacja kosztówwydatki

Nawigacja wpisu

Previous post
Next post

Related Posts

Firma

Czym jest kapitał obrotowy i jak nim zarządzać?

5 września 201619 września 2016

Kapitał obrotowy Prowadzisz własny biznes? Musisz koniecznie dowiedzieć się, czym jest kapitał obrotowy i jak nim sprawnie zarządzać! Wszystkie istotne informacje znajdziesz poniżej, zatem serdecznie zapraszamy do lektury. Co to jest kapitał obrotowy? Kapitał obrotowy to suma, jaką otrzymuje się po odjęciu kosztów wszystkich zobowiązań względem dostawców, pracowników, banków oraz…

Read More
Firma

Pomoc biura rachunkowego – korzyści

10 kwietnia 202210 maja 2022

Sprawy księgowe, sprawy związane z podatkami oraz działalnością kadrowo-płacową nierzadko są na tyle skomplikowane, że przedsiębiorca nie jest w stanie samodzielnie zająć się ich prowadzeniem. Co prawda może wspomóc się nowoczesnymi rozwiązaniami w postaci dedykowanych programów księgowych, ale i to często okazuje się niewystarczające, zwłaszcza jeśli ktoś nieszczególnie lubi „papierkową…

Read More
Ciekawostki Tarcza antykryzysowa

Tarcza antykryzysowa – przeciwdziałanie społeczno-gospodarczym skutkom pandemii

10 grudnia 202030 grudnia 2020

Pierwszy potwierdzony przypadek zachorowania na COVID-19 w Polsce odnotowano na początku marca. Potem wszystko potoczyło się lawinowo – wkrótce wprowadzono ograniczenia w przemieszczaniu się, zamknięto szkoły, siłownie, zakłady kosmetyczne i fryzjerskie, kina i teatry, gastronomię i hotele, co dla wielu przedsiębiorstw oznaczało poważne problemy. Część z nich nie była w…

Read More

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

©2025 Rachunkowość-Śląsk | WordPress Theme by SuperbThemes