Klienci biur rachunkowych cenią sobie fachowość, terminowość i rzetelność pracowników biura. Jeżeli księgowość firmy prowadzona jest w sposób prawidłowy, terminy rozliczeń dotrzymywane, a ewentualne problemy z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego czy prawa pracy rozwiązywane możliwe szybko, wówczas można mówić o udanej współpracy z biurem rachunkowym. Oczywiście nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniej komunikacji na linii przedsiębiorca – biuro rachunkowe.
Prawidłowe relacje i komunikacja z klientem
Biuro rachunkowe powinno dbać o prawidłowe relacje ze swoimi klientami. Kwestie sporne, jeżeli takie się pojawiają, należy wyjaśniać możliwe szybko, dążąc do pełnego zobrazowania sytuacji, wyjaśnienia przedsiębiorcy niezrozumiałych zagadnień i nakierowania go na właściwy tok myślenia. Przedsiębiorca nie musi być osobą świetnie zorientowaną w sprawach księgowych, ale ma prawo zadawać pytania i oczekiwać rzeczowych odpowiedzi. Biuro rachunkowe powinno dążyć do zaspokojenia potrzeb klienta, dlatego nawet negatywne uwagi mogą okazać się budujące w dalszej perspektywie. Szybka reakcja i rozwiązanie problemu usatysfakcjonują klienta, który jeszcze bardziej „przywiąże się” do biura rachunkowego.
Biuro rachunkowe zawsze dostępne
O udanej współpracy możemy mówić także wtedy, gdy przedsiębiorca ma świadomość, że w każdej chwili może skontaktować się z biurem rachunkowym, a następnie uzyska pomoc tak szybko, jak to możliwe. Biuro rachunkowe powinno sprawnie odpowiadać na telefony i wiadomość e-mail, dając tym samym przedsiębiorcy poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Dobrze również, jeśli poza rzeczową odpowiedzią na zadane pytanie biuro rachunkowe wskaże inne, nasuwające się w danym momencie możliwości rozwoju firmy. Być może wprowadzono zmiany w przepisach podatkowych, w konsekwencji czego przedsiębiorca może płacić niższe podatki albo zwiększyć zyski? O takich sprawach warto informować go z wyprzedzeniem, zanim sam dotrze do istotnych informacji i zacznie zadawać pytania. Udana współpraca z biurem rachunkowym ma miejsce wtedy, gdy biuro potrafi zaproponować rozwiązania mogące przynieść klientowi wymierne korzyści.