Na czym polega udana współpraca z biurem rachunkowym?

Klienci biur rachunkowych cenią sobie fachowość, terminowość i rzetelność pracowników biura. Jeżeli księgowość firmy prowadzona jest w sposób prawidłowy, terminy rozliczeń dotrzymywane, a ewentualne problemy z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego czy prawa pracy rozwiązywane możliwe szybko, wówczas można mówić o udanej współpracy z biurem rachunkowym. Oczywiście nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniej komunikacji na linii przedsiębiorca – biuro rachunkowe.

Prawidłowe relacje i komunikacja z klientem

Biuro rachunkowe powinno dbać o prawidłowe relacje ze swoimi klientami. Kwestie sporne, jeżeli takie się pojawiają, należy wyjaśniać możliwe szybko, dążąc do pełnego zobrazowania sytuacji, wyjaśnienia przedsiębiorcy niezrozumiałych zagadnień i nakierowania go na właściwy tok myślenia. Przedsiębiorca nie musi być osobą świetnie zorientowaną w sprawach księgowych, ale ma prawo zadawać pytania i oczekiwać rzeczowych odpowiedzi. Biuro rachunkowe powinno dążyć do zaspokojenia potrzeb klienta, dlatego nawet negatywne uwagi mogą okazać się budujące w dalszej perspektywie. Szybka reakcja i rozwiązanie problemu usatysfakcjonują klienta, który jeszcze bardziej „przywiąże się” do biura rachunkowego.

Biuro rachunkowe zawsze dostępne

O udanej współpracy możemy mówić także wtedy, gdy przedsiębiorca ma świadomość, że w każdej chwili może skontaktować się z biurem rachunkowym, a następnie uzyska pomoc tak szybko, jak to możliwe. Biuro rachunkowe powinno sprawnie odpowiadać na telefony i wiadomość e-mail, dając tym samym przedsiębiorcy poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Dobrze również, jeśli poza rzeczową odpowiedzią na zadane pytanie biuro rachunkowe wskaże inne, nasuwające się w danym momencie możliwości rozwoju firmy. Być może wprowadzono zmiany w przepisach podatkowych, w konsekwencji czego przedsiębiorca może płacić niższe podatki albo zwiększyć zyski? O takich sprawach warto informować go z wyprzedzeniem, zanim sam dotrze do istotnych informacji i zacznie zadawać pytania. Udana współpraca z biurem rachunkowym ma miejsce wtedy, gdy biuro potrafi zaproponować rozwiązania mogące przynieść klientowi wymierne korzyści.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *