Jak założyć LTD? Firma w Anglii

Spółka Limited (w skrócie LTD) to jednak z najchętniej wybieranych form prowadzenia działalności w Wielkiej Brytanii. Powodów tego stanu rzeczy jest kilka, począwszy od szybkiego procesu rejestracji, poprzez korzystne zasady rozliczeń i możliwość korzystania z różnorakich ulg, skończywszy na łatwości prowadzenia księgowości dla LTD. Spółkę LTD może prowadzić każdy, niezależnie od tego, w jakiej branży będzie działać jego firma. Jak to dokładnie zrobić, jak założyć LTD w Wielkiej Brytanii?

Rejestracja firmy w Anglii

Firmę w formie spółki LTD mogą założyć zarówno Brytyjczycy, jak i osoby innych narodowości. Co więcej – wcale nie muszą pochodzić z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, z którą w tej chwili wiąże Wielką Brytanię okres przejściowy po brexicie. Koniecznie należy też wspomnieć, że tematem, jak założyć LTD i dlaczego warto to zrobić, interesują się również ci, którzy nie spędzają całego roku na terenie Wielkiej Brytanii, a jedynie doglądają biznesu na Wyspach. Rejestracja firmy w Anglii jest dla nich atrakcyjnym rozwiązaniem ze względu na korzystne przepisy prawa podatkowego i gospodarczego obowiązujące na terenie UK.

Spółka Limited to odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, czyli podobnie jak w Polsce pieniądze właściciela firmy są odrębne od finansów samej firmy. Oznacza to, że osoba, która decyduje się na otwarcie tego typu działalności i niejednokrotnie podejmuje ryzykowne decyzje, nie ryzykuje swym majątkiem osobistym, a majątkiem firmy.

Jak założyć LTD?

Do przygotowania firmy w Anglii należy się odpowiednio przygotować, choć w odniesieniu do sytuacji w Polsce, procedury rejestracyjne w UK są znacznie prostsze. Zanim jednak przystąpimy do rejestracji spółki w Anglii, koniecznie należy zastanowić się nad wyborem udziałowców, dyrektora i sekretarza. Oczywiście w sytuacji, gdy własna firma ma być spełnieniem marzeń jednej osoby, zarówno udziałowcem, jak i dyrektorem spółki jest właśnie ona. Natomiast osoba ta nie może pełnić funkcji sekretarza. Na szczęście w przepisach prawa znalazł się zapis mówiący o tym, że nie ma obowiązku wyznaczania sekretarza dla spółki Limited.

Co jeszcze należy przygotować, zanim rejestracja LTD stanie się faktem? Z pewnością należy określić lokalizację firmy, nawet jeśli nie będzie to działalność niewymagająca bezpośredniego kontaktu z klientem i nie związana z magazynowaniem i sprzedażą produktów. Spółka LTD koniecznie musi mieć swoją siedzibę, nawet jeśli praca będzie wykonywana zdalnie. Ponadto konieczne jest wybranie nazwy dla firmy, która nie powinna być w żaden sposób obraźliwa ani podobna do innej nazwy.

Założenie spółki LTD

Jak założyć LTD? Można to zrobić na dwa sposoby, tj. samodzielnie, odwiedzając poszczególne urzędy lub wysyłając do nich stosowna korespondencję, bądź też przy współpracy z biurem rachunkowym, które w imieniu klienta dopełni wszelkich formalności. Jakiego rodzaju są to formalności? M.in. wniosek o rejestrację spółki, aktu założycielskiego do Companies House, założenie firmowego rachunku bankowego itd. Oczywiście właściciel nowej spółki LTD musi pamiętać o wykonaniu rozliczenia rocznego firmy, a następnie wysłaniu go do brytyjskiego urzędu skarbowego HMRC.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *