Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Mimo dążenia do upraszczania formalności związanych z prowadzeniem firmy, wprowadzenia możliwości sporządzania i przesyłania rozliczeń podatkowych drogą elektroniczną, a także istnienia funkcjonalnych programów do zarządzania firmą i prowadzenia spaw księgowych, pracownicy biur rachunkowych wciąż mają pełne ręce roboty. Dotyczy to zwłaszcza tych punktów, które słyną z rzetelnej obsługi księgowej i szerokiej oferty usług dodatkowych, terminowości i godnego podziwu stosunku do klienta. Jeżeli chcemy wybrać dobre biuro rachunkowe, powinniśmy zatem poznać opinie osób, które miały okazję korzystać z jego usług. Warto popytać wśród bliższych i dalszych znajomych, a także sprawdzić informacje zamieszczone w sieci – pamiętajmy przy tym, że nie wszystkie opinie opublikowane na forach internetowych można uznać za prawdziwe.

Wiedza, doświadczenie i pozycja na rynku

Wykształcenie kierunkowe i przebyte kursy z pewnością są tym, co w pracy księgowego ma ogromne znacznie. Zdobycie gruntownej wiedzy potwierdzają certyfikaty, dlatego o ich posiadanie warto zapytać przed podjęciem współpracy z biurem rachunkowym. Niegdyś, by móc otworzyć biuro rachunkowe, trzeba było posiadać certyfikat Ministerstwa Finansów, który potwierdzał możliwość usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Obecnie nie ma takiego wymogu, mimo to wielu klientów zwraca uwagę na fakt posiadania tego świadectwa kwalifikacji.

Biuro księgowe Bielsko, które funkcjonuje na rynku od dobrych kilku czy kilkunastu lat i przez tan czas nawiązało współpracę z wieloma firmami, instytucjami, osobami prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą, jak i świadczyło usługi na rzecz osób prywatnych, wypełniających roczne zeznania podatkowe, zwykle zajmuje stabilną pozycję na rynku usług księgowych. W tym przypadku warto jednak pytać nie tylko o lata działalności placówki, ale o doświadczenie zawodowe księgowego. Może się zdarzyć tak, że nowe biuro rachunkowe otworzyła osoba z wieloletnim doświadczeniem w księgowości.

Biuro rachunkowe – współpraca na jasnych zasadach

Podczas pierwszej rozmowy z biurem rachunkowym powinniśmy dowiedzieć się m.in., w jaki sposób będzie nam przekazywana dokumentacja (osobiście, pocztą tradycyjną, drogą elektroniczną, czy też, w zależności od sytuacji, każdą z wymienionych metod). Warto także ustalić, które dokumenty będą archiwizowane w biurze księgowym, a które klient zobowiązany jest przechowywać u siebie. Oczywiście należy szczegółowo omówić zakres świadczonych usług, choć z biegiem czasu i rozwojem firm zakres ten może ulec zmianie.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *