Biuro rachunkowe Bielsko – ważne informacje dotyczące jego zakładania

Znasz się na księgowości i chcesz zacząć zarabiać pieniądze na świadczeniu usług z zakresu rachunkowości? Idealnym rozwiązaniem będzie otwarcie własnego biura. Osoby, które noszą się z takim zamiarem, powinny wiedzieć o kilku bardzo ważnych kwestiach. Poniżej podajemy informacje na temat tego, kto może otworzyć biuro rachunkowe Bielsko, jakie formy działalności wybrać, czy decydować się bycie VAT-owcem, jakie kody PKD wskazać itp. Przyszli przedsiębiorcy – zapraszamy do zapoznania się ze sporą ilością przydatnej wiedzy!

Biuro rachunkowe Bielsko – ważne kwestie dotyczące otwierania działalności

  1. Biuro rachunkowe może prowadzić osoba, która posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (wyłączność stanowi firma, która zajmuje się jedynie prowadzeniem Ksiąg Przychodów i Rozchodów lub zajmuje się wypełnianiem zeznań i deklaracji podatkowych) oraz posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, a więc nigdy nie były karane w związku z przestępstwami gospodarczymi. Warto dodać, że aktualnie praktykę księgową mogą prowadzić osoby, które nie posiadają certyfikatu księgowego ani świadectw kwalifikacyjnych.
  2. Biuro rachunkowe w Bielsku może mieć niemal każdą formę działalności gospodarczej, wyjąwszy spółki partnerskie. Decydując się na jego prowadzenie w formie jednoosobowej działalności gospodarczej należy złożyć odpowiedni wniosek CEIDG-1 i tym samym zarejestrować się w CEIDG. Tak samo zobowiązani są postąpić Ci, którzy zdecydują się działać na zasadzie spółki cywilnej. Natomiast w przypadku zakładania spółki handlowej niezbędne jest dokonanie wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  3. Otwierając biuro rachunkowe Bielsko (przykładem takiej firmy jest www.efka-bielsko.pl) należy przy rejestracji podać kod PKD 69.20.Z, które określa działalność rachunkowo-księgową i doradztwo podatkowe.
  4. Każdy, kto otwiera biuro rachunkowe musi wybrać odpowiednią formę opodatkowania. W branży księgowej niedozwolone jest korzystanie z karty podatkowej oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Do dyspozycji zatem pozostają: opodatkowanie na zasadach ogólnych lub skorzystanie z podatku liniowego.
  5. Osoby zamierzające prowadzić biuro rachunkowe Bielsko muszą wiedzieć, że po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych, niemożliwe jest skorzystanie ze zwolnienia z opłacania podatku VAT. To z kolei oznacza, że każdy przedsiębiorca prowadzący biuro rachunkowe musi się zarejestrować jako płatnik VAT.
  6. Otwarcie własnego biura rachunkowego Bielsko wiąże się z ewidencjonowaniem obrotu przy użyciu kasy fiskalnej, więc koniecznie należy się w nią zaopatrzyć.
  7. Każdy kto zamierza prowadzić biuro rachunkowe musi samodzielnie zgłosić się do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. W tym celu należy wypełnić jeden z dwóch wniosków: ZUS ZUA, gdy chcemy korzystać z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, a ZUS ZZA, gdy zamierzamy podlegać jedynie ubezpieczeniu zdrowotnemu, bo ubezpieczenie społeczne jest opłacane z innej działalności lub pracy na etacie. Warto dodać, że składki na ubezpieczenie chorobowe są dobrowolne.
  8. Zakładając biuro rachunkowe w Bielsku, przedsiębiorca nie ma obowiązku otwierać firmowego rachunku w banku. Może korzystać z prywatnego, jednak musi być jego wyłącznym właścicielem (odpada zatem współdzielenie go z małżonkiem). Niemniej jednak, lepiej założyć firmowe konto, bo zapewnia lepszy nadzór nad finansami przedsiębiorstwa.
  9. Siedzibę biura rachunkowego może stanowić mieszkanie, wynajmowany czy wykupiony na własność lokal. Jednakże w tym drugim przypadku konieczne jest uzyskanie zgody właściciela i poinformowanie go o chęci podania adresu lokalu, jako siedziby firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *